
Bestuur
CVV Zwervers heeft een organisatie die bestaat uit een dagelijks bestuur met daarnaast verschillende afdelingen en commissies. De structuur is er op gericht om een goede focus te houden op de verschillende onderdelen zonder daarbij het Zwervers-belang uit het oog te verliezen.
Dagelijks Bestuur (DB)
Het bestuur is de bewaker van het gedachtengoed van CVV Zwervers. Samen met de verschillende afdelingen en commissies wordt invulling gegeven aan de organisatie van de vereniging. De bestuursleden kun je bereiken door een individuele email te sturen of ze te bellen. U kunt ook een mail sturen naar het bestuur: info@cvvzwervers.nl.
Het bestuur vergadert elke twee weken op dinsdagavond van 20:00 tot 22:30 uur. Elk bestuurslid heeft zijn eigen aandachtsgebieden. Dat geeft duidelijkeid en focus tegelijk. De bestuursleden zijn:
Ger Jacobs | Voorzitter | 06-53547571 | |
Edgar Ruijgers | Penningmeester | 06-13175499 | |
Kees Seip | Secretaris | 06-53287093 | |
Ronald Streijl | Jeugdvoorzitter | 06-51322821 | |
Stephan Schilder | Algemeen | 06-24742878 |
Portefeuilleverdeling Dagelijks Bestuur CVV Zwervers
Jeugdbestuur
Het jeugdbestuur is verantwoordelijk voor de organisatie van de jeugdafdeling van onze vereniging. De commissie zorgt o.a. voor dat alle spelers die lid zijn geworden worden ingedeeld in teams, dat trainers worden aangesteld en dat de juiste materialen beschikbaar zijn. Ook is de jeugdcommissie verantwoordelijk voor de communicatie naar de ouders. De jeugdcommissie maakt haar eigen financiële begroting en is een onderdeel van de begroting van onze vereniging.
Aangevoerd door de jeugdvoorzitter is het jeugdbestuur verantwoordelijk voor de benoeming en aansturing van de trainers, de indeling van de teams, de kwaliteit van de trainingen etc. Het jeugdbestuur heeft als belangrijkste taak ervoor te zorgen dat sportiviteit, plezier en prestatie in de juiste verhouding door iedereen wordt beleefd. De coördinatoren van de jeugd vormen de aanspreekpunten voor de trainers en waar nodig voor de ouders. Het voetbalbeleidsplan geldt als leidraad voor het dagelijks doen en laten van het jeugdbestuur.
Het jeugdbestuur vergadert in principe elke maandag van 20:00 - 21:30 uur.
Ronald Streijl | Jeugdvoorzitter | 06-51322821 |
Stephan Schilder | Bestuurslid en bewaker van het voetbalbeleidsplan | 06-24742878 |
Enar Krootjes |
Trainer JO19-1, verantwoordelijk voor alle selectieteams, |
06-28400621 |
Jerry Ramzan & Danny van Riet | Technisch coördinator JO11 t/m J08 (selectieteams) | 06-24501044 |
Patrick van Rijn | Technisch coördinator JO19 t/m JO13-teams (recreatieve teams) | 06-38142947 |
Anton Rolfes | Technisch coördinator JO11 t/m JO8 (recreatieve teams) + Mini's | 06-39204436 |
José Enser | Technisch coördinator Mini's (JO7) | 06-15411674 |
Cock van Tienderen | Technisch coördinator meiden-teams | 06-53963992 |
José Enser vervangt de tijdelijk afwezige Omar Sonder. José Enser, Jerry Ramzan en Danny van Riet zitten niet bij de wekelijkse vergaderingen. De MCL wordt in de vergadering vertegenwoordigd door Anton Rolfes. Enar die verantwoordelijk is voor alle selectieteams representeert in het jeugdbestuur ook de selectieteams van de JO11 t/m JO8.
Het jeugdbestuur zal ook regelmatig overleg voeren met de scheidsrechterscoördinatoren (Cor Kortlever en Jeroen Burghoorn) en met het wedstrijdsecretariaat (Jan Hadders)
Hieronder het jeugdbestuur met de belangrijkste vergaderonderwerpen:
Technische commissie
De technische commissie (TC) is verantwoordelijk voor de voetbaltechnische zaken binnen de vereniging. De TC is o.a. verantwoordelijk voor;
- de aanstelling van de trainers en is ook verantwoordelijk voor het regelmatig beoordelen van de prestaties van de trainers. En prestaties niet alleen op voetbaltechnisch gebied maar zeker ook op gedrag en communicatieve vaardigheden,
- de samenstelling van de teams en de indeling van de teams bij de KNVB,
- de aanstelling van de verzorgers en beoordeelt de kwaliteit van de verzorging,
- de aanschaf van de benodigde materialen (ballen, hesjes etc)
- het zoeken naar synergie tussen de afdelingen, zodat mensen en middelen effectief en kostenbewust worden ingezet
- een duidelijk en eenduidig salaris en vergoedingenbeleid passend binnen de financiële mogelijkheden van de vereniging
Rob Naaktgeboren | 1e en 2e elftal Heren | 06-23978190 |
Enar Krootjes | Jeugd | 06-28400621 |
Jan Verhoeven | Recreatieve senioren (zaterdag en zondag) | 06-20432853 |
Wedstrijdcommissie
De wedstrijdcommissie is het kloppend voetbalhart en een belangrijk visitekaartje van de vereniging. Hier vinden alle activiteiten plaats die nodig zijn om wedstrijden of toernooien te spelen. De belangrijkste activiteiten van de wedstrijdcommissie zijn;
Deze optelsom van activiteiten maakt dat de wedstrijdcommissie een onmisbare schakel is in de organisatie van CVV Zwervers.
- het ontvangen van de bezoekende teams en scheidsrechters;
- bemannen van het wedstrijdsecretariaat op wedstrijddagen en het in dit kader welkom heten van onze gasten en natuurlijk onze eigen leiders en trainers;
- het indelen van de kleedkamers en het toewijzen van de wedstrijden aan de velden;
- het openen en sluiten van de kleedkamers;
- het zorgdragen dat alle formaliteiten rond de wedstrijden goed worden afgehandeld conform richtlijnen van de KNVB;
- spelers voor zien van thee of limonade tijdens de rust;
- in gereedheid brengen van de velden en zorgen voor de juiste materialen;
- het organiseren van vriendschappelijke wedstrijden en toernooien;
- het in voorkomende gevallen verplaatsen van wedstrijden.
Deze optelsom van activiteiten maakt dat de wedstrijdcommissie een onmisbare schakel is in de organisatie van CVV Zwervers.
Jan Hadders | Jeugd, senioren en G-afdeling Oefenwedstrijden en toernooien |
06-50281942 |
Kees Zwager | Jeugd, senioren en G-afdeling | 06-82415652 |
Diana Groeneweg | Jeugd, senioren en G-afdeling | 06-42460409 |
Piet Dammers | Materiaal en ondersteuning | 06-33371134 |
Scheidsrechterscoördinatie
Zonder scheidsrechters geen voetbal! Toch is het elke week weer een enorme uitdaging om alle wedstrijden, soms wel meer dan 25 in een weekend, te vorozien van een scheidsrechter of spelbegeleider. De scheidsrechterscoordinatie probeert eerst alle wedstrijden te voorzien met eigen scheidsrechters van de club. Lukt dat niet dan wordt gebruikt gemaakt van de stichting Scheidsrechters Op Maat (SOM). Gebruik maken van SOM neemt echter soms kosten met zich mee. Dat proberen we zoveel mogelijk te voorkomen. En als er dannog steeds wedstrijden geen scheidsrechter hebben dan zullen leiders of trainers zelf moeten fluiten. Dit laatste proberen we zoveel mogelijk te beperken.
De belangrijkste activiteiten van de scheidsrechterscoordinatoren zijn:
Ons team bestaat uit:
De belangrijkste activiteiten van de scheidsrechterscoordinatoren zijn:
- vinden, binden en begeleiden van scheidsrechters binnen de club
- proberen alle wedstrijden (oefen, competitie en toernooien) te voorzien van een scheidsrechter
- zorgen voor bijeenkomsten, cursussen en spelregelbijeenkomsten
Ons team bestaat uit:
Jeugd/Recreatieve Senioren/G-voetbal | telefoon |
Jeroen Burghoorn | 06-12729281 |
Cor Kortlever | 06-34997394 |
Jan Hadders | 06-50281942 |
Heren-selectie en Internationaal O13 toernooi | |
Egbert Hadders | 06-22656318 |
Ledenadministratie en contributiezaken
De ledenadministratie en contributiezaken is het administratieve en financiële hart van de vereniging. Zonder adequate ledenadministratie is er geen goed inzicht in het aantal leden. De juistheid en volledigheid van alle persoons en adresgegevens zijn cruciaal. Zowel voor de indeling van de teams, de registratie bij de KNVB als voor de inning van de contributiegelden. Accuraatheid en alertheid zijn hier de sleutelwoorden.
De contributiegelden zijn de belangrijkste en meest voorspelbare inkomstenbron van de vereniging. Een tijdige verzending van de contributiebrieven opgevolgt door monitoring van de betalingen zorgen ervoor dat de penningmeester op tijd geld in de kas krijgt en de vereniging al zijn financiële verplichtingen kan nakomen. Het contributieproces vindt bij CVV Zwervers volledig digitaal plaats en wordt in opdracht van CVV Zwervers uitgevoerd door ClubCollect. Voor dit proces zijn correcte emailadressen en telefoonnummers van de leden cruciaal. Leden zijn zelf verantwoordelijk voor de juistheid van deze gegevens. Eventuele wijzigingen kun je doorgeven bij de rubriek Leden-info op deze website.
Martha Roos en Patrick van Rijn zijn verantwoordelijk voor de ledenadministratie en contributiezaken. Zij zijn beiden uitsluitend via email te bereiken. Het emailadres is . Heb je een vraag of opmerking dan zullen zij snel reageren.
Normen- & Waardencommissie
CVV Zwervers is een vereniging waarin iedereen zich veilig en thuis moet kunnen voelen ongeacht zijn culturele, etnische en sociale achtergrond. Dat is een absolute voorwaarde om met plezier te kunnen voetballen. De algemene en de aan voetbal gerelateerde gedragsregels van de vereniging vormen het raamwerk waarbinnen dit uitgangspunt gestalte moet krijgen. De leden van CVV Zwervers moeten zich bewust zijn van deze doelstelling en deze onderschrijven. In woord en gebaar moeten zij zich houden aan de geformuleerde gedragsregels.
Het is o.a. de taak van de normen- en waardencommissie om in alle geledingen van de vereniging onderschrijving van de doelstelling en naleving van de gedragsregels te stimuleren, opdat een cultuur ontstaat waarbinnen sociaal gedrag normaal gevonden wordt. Ook voor klachten over het gedrag van personen kunt u terecht bij deze commissie of kunt u gebruik maken van het meldingsformulier op de homepage van deze website. De Normen & Waardencommissie neemt elke klacht serieus en zal het dagelijks bestuur adviseren over de strafmaat. Die straf kan variëren van een waarschuwing, schorsing, taakstraf of sportparkverbod tot een definitief royement van speler, ouder, toeschouwer of combinaties daarvan. Wilt u contact opnemen met de Normen- & Waardencommissie, stuur dan een email naar: . Voor het melden van een incident is er een digitaal meldingsformulier beschikbaar op deze website. Klik hier voor het meldingsformulier.
Het is o.a. de taak van de normen- en waardencommissie om in alle geledingen van de vereniging onderschrijving van de doelstelling en naleving van de gedragsregels te stimuleren, opdat een cultuur ontstaat waarbinnen sociaal gedrag normaal gevonden wordt. Ook voor klachten over het gedrag van personen kunt u terecht bij deze commissie of kunt u gebruik maken van het meldingsformulier op de homepage van deze website. De Normen & Waardencommissie neemt elke klacht serieus en zal het dagelijks bestuur adviseren over de strafmaat. Die straf kan variëren van een waarschuwing, schorsing, taakstraf of sportparkverbod tot een definitief royement van speler, ouder, toeschouwer of combinaties daarvan. Wilt u contact opnemen met de Normen- & Waardencommissie, stuur dan een email naar: . Voor het melden van een incident is er een digitaal meldingsformulier beschikbaar op deze website. Klik hier voor het meldingsformulier.
Zinho Schelkers | Coördinator Normen & Waarden commissie | 06-36166310 |
Kantine & keuken
Dirk Koolmees coördineert de activiteiten in de kantine en keuken. Het hele team zorgt ervoor dat bezoekers langer in de kantine blijven dan dat ze eigenlijk van plan waren. Gezelligheid en gastvrijheid gepresenteerd door echte verenigingsmensen maakt dat het goed toeven is in onze bijzondere kantine.
Dick Koolmees | Coördinator Kantine/keuken | 06-24764110 |
Ron van der Windt | Kantine/Keuken | - |
Leen Verkaik | Kantine | - |
Grietje Denum | Keuken | - |
Betty Verkaik | Kantine/Keuken | - |
Sacha Demmennie | Keuken | - |
Astrid Meeder | Kantine/Keuken | - |
Fleur Meeder | Keuken | - |
Linda Meininger | Keuken | - |
Sponsorcommissie
De sponsorcommissie is verantwoordelijk voor sponsoring en publiciteit. Vanuit deze rol onderhoudt de sponsorcommissie contacten met het bedrijfsleven en zorgt voor een belangrijke stroom aan inkomsten voor de vereniging via sponsoring. Samen met het Bestuur zijn ze verantwoordelijk voor een sfeer en entourage waarin sponsoren zich thuis voelen en waar voor hun geld krijgen. In het sponsorpakket zijn verschillende opties voor kleine en grote beurzen. Van reclameborden tot banners bij grote toernooien, van vermelding op de homepage van de website tot afname van Sophia sponsorpakketten voor maximale zichtbaarheid op en rond het sportpark. Er is veel mogelijk. We waarderen elke bijdrage van bedrijf of persoon, groot of klein. Voor vragen kunt u altijd terecht bij een van de commissieleden.
Kees Seip | Voorzitter | 06-53287093 |
Christa Streijl | Contractbeheer en financiën | 06-44220060 |
Jan van Londen | Algemeen | 06-18559728 |
Hans de Heij | Algemeen | 06-51780595 |
Bruce de Bies | Algemeen | 06-51185015 |
John Meeder | Algemeen | 06-22222282 |
Terrein & Onderhoud (T&O) en gebouw
De mannen van Terrein & Onderhoud (T&O) zijn de stille krachten van onze club. Bijna dagelijks zijn ze overdag bezig met het onderhoud van ons sportcomplex. In goed overleg met Sportief Capelle doet deze afdeling heel veel goed werk voor onze vereniging. Maaien en onderhouden van de grasvelden, het onderhouden van het kunstgras, onderhoud en vervanging van de netten en doelen, het schoonhouden van het sportpark en het repareren van alle zaken die defect zijn. Daarnaast zijn hier ook de mannen die verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van het gebouw. En als tegenprestatie ontvangt de club van Sportief Capelle een passende financiële vergoeding voor de uren die deze mannen geheel belangeloos maken.
De mannen van T&O zijn:
De mannen van T&O zijn:
Hans van Meer | coördinatie T&O | 06-52316102 |
Wim de Jong | algemeen T&O | |
Jan van Londen | algemeen T&O | 06-18559728 |
Jan Sala | algemeen T&O | |
Rob de Bruijne | algemeen T&O | 06-14792452 |
Ton Smit | algemeen T&O | |
John Verhoeven | algemeen T&O | |
Wout Visser | algemeen T&O | |
Arie de Bruin | algemeen T&O | |
Fred Batist | Gebouw | 06-12109473 |
Jack Feleus | algemeen | |
Piet Dammers | algemeen |
G-Commissie
Yvon Schenk | G-Voetbal | 06-53137404 |
Website en webmaster
Mocht je iets op de website willen zetten of zijn er zaken die niet kloppen, beter kunnen of heeft u andere opmerkingen of suggesties over de website dan kunt u een mail sturen met onze webmaster Bart Jacobs.
Kledingcommissie
De kledingcommissie is de cruciale schakel in de uitvoering van het kledingplan van CVV Zwervers. De kledingcommissie is verantwoordelijk voor het uitgeven, ruilen en registreren van de kleding. De kledingcommissie is te vinden in de kledingshop (op de kopse kant van de zwarte T&O loods). De kledingcommissie bestaat uit de volgende vrijwilligers:
- Astrid Meeder
- Judine Tremus
- Mariska de man
- Marja Luneburg
- Sascha van Bruchem
De kledingcommissie is er op twee avonden in de week. Namelijk op:
Woensdag van 18:30 - 20:00 uur
Donderdag van 18:30 - 20:00 uur.
Mocht je vragen hebben aan de kledingcommissie dan kun je een mail sturen naar:
Kledingshop van CVV Zwervers