• cvv zwervers 1809 4
  • cvv zwervers 1408 2
  • cvv zwervers 23 2 2
  • cvv zwervers 1809 2
  • cvv zwervers 1408 5
  • cvv zwervers 1408 9
  • cvv zwervers 1408 8
  • cvv zwervers 1408 4
  • cvv zwervers 1001 3
  • cvv zwervers 1408 3
  • cvv zwervers 1408 10
  • cvv-zwervers-slide4
  • cvv zwervers 1809 5
  • cvv zwervers slide6
  • cvv zwervers 1408 11
  • cvv zwervers 1408 12
  • cvv zwervers 1408 1
  • cvv zwervers 1809 3
  • cvv zwervers 1408 6
  • cvv zwervers 1408 7
  • cvv zwervers 1001 1
  • cvv zwervers 1001 4
  • cvv zwervers 1809 1
  • cvv zwervers 201806
  • cvv zwervers 1001 2
  • Logo de Terp
  • Van Delft Infra
  • RIEG logo RGB
  • Van Steensel Assurantien
  • logodaasluis
  • Niessink
  • yoursite
  • het hooghe water
  • logo colorconcepts
  • de hypotheker
  • arthurbuijs
  • logoeticoll
  • LogoFysio
  • logojupiler
  • den ouden
  • logo heijmans
  • thijsarts
  • ecoplan
  • c2gt
  • parkkliniek
  • deberen
  • 100voetbal2

Wat iedereen even moet weten; begrip gevraagd

Langzamerhand voel je aan alles dat het seizoen gaat beginnen. De eerste trainingen van de heren- en damesselectie zijn afgewerkt en we gaan ons opmaken voor de eerste oefenwedstrijden. De bouwlucht maakt zo hier en daar plaats voor gezonde zweetlucht of zelfs bierlucht, de douches en toiletten zijn in gebruik en de kantine heeft z'n eerste omzet gedraaid.

Het clubgebouw is echter nog niet af. Dat zal iedereen ervaren. Sommige planningen lopen uit. Zo gaat dat nu eenmaal. Gelukkig zijn andere zaken weer sneller klaar dan we dachten.
Natuurlijk hadden we dat eerste graag anders gezien. Maar we hebben er bewust voor gekozen om nu alvast te beginnen. Dan kan iedereen op zijn eigen manier proefdraaien en kunnen we voordat het seizoen begint alle kinderziektes oplossen en gemaakte fouten en geconstateerde mankementen herstellen.
Het leek ons goed om even een actuele status te geven van enkele belangrijke zaken:


Sleutels. We hebben nog lang niet alle sleutels van de Gemeente ontvangen. We moeten het nog doen met 3 moedersleutels. Dat is behelpen en soms lastig. We hopen vóór 15 augustus alle sleutels te hebben, zodat we het sleutelplan kunnen invoeren.


Hoofdpoort. Een nieuwe fundering is gestort. Voorlopig zullen we nog even gebruik moeten maken van de achterpoort en parkeren op veld 7. De nieuwe poort zal er pas medio september zijn. We hopen vanaf 12 augustus van een noodpoort gebruik te kunnen maken.


Fietsen/scooterstalling. De stalling is besteld door de gemeente en zal eind augustus worden geplaatst (direct na de hoofdingang rechts). Tot die tijd moet er gebruik gemaakt worden van de noodrekken.


Ballenlockers. Die zijn geïnstalleerd. De sloten met code krijgen we in de week van 18 augustus.


Kantine. Die is in bedrijf met een beperkt assortiment en met beperkte openingstijden. Deze week worden de biertanks gevuld en is de tapinstallatie gereed. Flesjes bier zullen dan niet meer worden verkocht. Uitsluitend tapbier. Jupiler wordt het hoofdmerk met Hertog Jan daar heel dicht tegenaan. Verder zal er één bijzonder bier worden geschonken. We beginnen met Leffe Dubbel (donker). Bonnen kunnen niet meer gemaakt worden. Door niemand.


Keuken. Bijna gereed. Aanstaande zondag zal hij voor het eerste even open zijn met een beperkt assortiment. Als ten minste het probleem met het rolluik is opgelost. Dat gaat niet meer open, maar daar wordt aan gewerkt.


Kassa's. Er komen twee nieuwe kassa's, waarvan er één is ingesteld op het 'nieuwe betalen': op afstand met je pasje.


Audio/video. Uit kostenoverwegingen nemen we zoveel mogelijk mee uit de oude kantine. Niet 'state of the art' en zeker geen 'concertkwaliteit', maar wel even functioneel en werkbaar. De tv-schermen (3 stuks) worden vóór 1 september opgehangen en in werking gesteld. Ook in de hal komt een scherm te hangen voor de dienstmededelingen (kleedkamerindeling e.d.)


Meubilair. De stoelen, krukken en tafelbladen komen deze week. De onderstellen hebben we bij Ferro-Fix besteld, omdat we daar een zeer aantrekkelijk aanbod kregen. Deze komen naar verwachting rond 20 augustus. Doel is om uiterlijk 24 augustus al het meubilair voor binnen te hebben staan. Een uitzondering is echter de lounge-hoek. De aanschaf daarvan moet gelet op de financiële ruimte nog even op zich laten wachten.


Terras. Er worden door Ferro-Fix 8 statafels gemaakt van verzinkt staal. De tafelbladen worden door T&O gemaakt van de zitbanken uit de oude kleedkamers. Eind augustus zullen deze tafels er staan. Voorlopig maken we gebruik van de stoeltjes die we ook bij het Internationaal D-toernooi gebruiken.


Toiletgroepen. Door lekkage is er nog een toiletblok voor de dames nog niet helemaal af. Dat probleem zal binnen twee weken worden opgelost. Deze week worden de handendrogers in de toiletgroepen opgehangen.


Schoonmaak. Alle kleedkamers zijn voorzien van een bezem, handveger en blik en een trekker. We vragen elke team na gebruik de kleedkamers en douches even aan te vegen en schoon te maken. Verder is iedereen verantwoordelijk voor z'n eigen kamer of hok. Irene Elsink voor het washok, Piet Dammers voor het ballenhok, Jan Hadders en team voor de commissiekamer, Roel en team voor kantine en toiletgroepen. etc. etc. Voor de schoonmaak van de 10 kleedkamers en de gang zijn we op zoek naar vrijwilligers die dit 5 dagen in de week willen doen.


KPN-aansluiting. Dit is een van de tranentrekkers. De Gemeente moet toestemming geven aan Volker Wessels om een kabel te graven. Daar is het wachten op. De voorbereidingen in het clubhuis zijn getroffen en ook ligt er een kabelgoot naar het clubhuis toe. Om dit voor elkaar te krijgen voordat de bekerwedstrijden beginnen, hebben we dus een beetje ambtelijke hulp nodig.


T&O gebouw. De voorzieningen zijn al gereed (vloer, water, elektriciteit en afvoer). Ook de platen waar de loods inclusief het kantoor op komt te staan, liggen er al. Eind augustus zal de loods (5 x 12,5 meter) worden geplaatst. De firma Niessink zal het kantoor voorzien van een toilet en een natte groep.


Parkeerplaats. De parkeerplaats wordt nu voor een-derde gebruikt voor gemeentelijke opslag. Daarnaast staan er nog steeds vrachtwagens. Het aantal parkeerplaatsen is daardoor erg beperkt. We hebben goed contact gehad met wethouder Jean-Paul Meuldijk. Die heeft ons beloofd dat er snel maatregelen worden genomen. De parkeerplaats zal vanwege de toekomstplannen niet helemaal opnieuw worden ingericht, maar wel zodanig worden aangepast dat we snel meer auto's kwijt kunnen.


Afbraak oude clubgebouw. Met de Gemeente zijn we in overleg om dit in september/oktober te gaan doen en niet te wachten tot het einde van het seizoen. Ook de Gemeente wil snel de gebouwen weghalen zodat het er weer netjes uit komt te zien. Het onderhoud en de verschuiving van veld 3 en 4 (nieuwe nummering) zal pas in maart/april 2015 plaats gaan vinden. Inmiddels is door T&O, met Martin Verzijden als aanjager, nagenoeg alles van waarde (koper/ijzer) uit het oude clubgebouw verwijderd.

Het bovenstaande geeft de status weer van de verschillende topics. Mochten er naar aanleiding hiervan nog vragen zijn, dan horen wij die graag. Fred Batist, die alle details en "geheimen" van het clubgebouw kent, en ondergetekende kun je altijd aanspreken. Je kunt ook een mail sturen naar .


Ook als er zaken zijn die even niet goed functioneren of die je niet begrijpt, laat het dan even weten. Dan gaan we ermee aan de slag en lossen we het op.

Namens het bestuur,

Ger Jacobs

Couwenhoekseweg 1
2904 XZ Capelle aan den IJssel

Postbus 722
2900 AS Capelle aan den IJssel

Telefoon: 010-4502715 (uitsluitend van maandag t/m donderdag na 18 uur en op zaterdag en zondag)

Algemene email: 

Email wedstrijdsecretariaat:

Heeft u vragen of suggesties voor onze website?
Mail de webmaster

Privacyverklaring